Marketing internetowy
w wyszukiwarkach

Tomasz Frontczak
Kup teraz!

Z książką zacznij wykorzystywać internet jako efektywne narzędzie promocji swojej firmy.

  • Poznaj formy reklamy w wyszukiwarkach
  • Określ cele działań marketingowych
  • Wykorzystaj najlepsze metody
  • Zacznij działać już dziś!
  • Oceń efektywność kampanii, mierz sukces
  • Wyjdź z reklamą poza wyszukiwarki
  • Poznaj źródła sukcesu Google

Tomasz Frontczak - GAP LogoAutor książki posiada certyfikat Qualified Google Advertising Professional wydany przez Google Inc.

[audio:marketing-internetowy.mp3]

Ruszyły ogólnopolskie szkolenia z AdWords – Szkolenia z reklamy w Google. Tomasz Frontczak, wraz z firmą MaxROY.com, współtworzy część merytoryczną szkolenia i jest jednym z trzech wykładowców. To pierwszy w Polsce cykl szkoleń organizowany w ramach programu Google – Google AdWords Seminar Leader.
Zarejestruj się już dziś!

Internet, od początku swojego istnienia, był medium informacyjnym. Wzrost popularności handlu elektronicznego i dynamiczny rozwój przedsiębiorstw opierających swoją ofertę o sieć sprawił, że dziś internet pełni jeszcze jedną, niezwykle ważną funkcję — doskonałego, taniego i niemal wszechobecnego narzędzia marketingowego. Pierwsze skojarzenie, jakie nasuwa się tutaj, to strona WWW. Jednak to dopiero początek — aby strona została zauważona, musi zostać odpowiednio przygotowana i, co najważniejsze, odpowiednio wypromowana.

Co zrobić, aby wśród setek adresów zwracanych przez wyszukiwarki takie, jak Google, w wyniku zapytania, nasza strona znalazła się możliwie najwyżej (zarówno w naturalnych jak i sponsorowanych wynikach)? Jakie zastosować techniki, aby mechanizmy indeksujące sklasyfikowały ją na wysokich pozycjach? Czy można wypromować witrynę w internecie w inny, bardziej mierzalny sposób? Jak wyjść z reklamą poza wyszukiwarki?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w książce „Marketing internetowy w wyszukiwarkach”. Czytając ją poznasz fakty i mity związane z korzystaniem z płatnych form promocji i pozycjonowaniem witryn WWW, poznasz praktyczne aspekty marketingu internetowego i dowiesz się, jaka przyszłość czeka takie formy promowania firm.

Nauczysz się planować kampanię reklamową, dobierać odpowiednie słowa kluczowe i stosować narzędzia oferowane przez wyszukiwarki. Przeczytasz tu o modyfikowaniu kodu źródłowego strony WWW tak, aby był bardziej przyjazny dla mechanizmów indeksujących oraz o tym, jak działają wyszukiwarki i w jaki sposób klasyfikują treść strony. Dowiesz się także, jak ocenić rezultaty swoich działań. Poznasz źródła sukcesu Google.

Pytania, na które m.in. znajdziesz odpowiedź w książce:

  • Co ja mam z tych pieniędzy wydanych na reklamę? Nauczysz się mierzyć efektywność.
  • Czego mam wymagać od firm, którym zleciłem usługę promocji?
  • Jakie są formy reklamy w wyszukiwarkach i które będą dla mnie najkorzystniejsze?
  • Jak wybierać słowa kluczowe i oceniać ich konkurencyjność? Po co to robić?
  • Jak dostosować kod źródłowy i treści strony do wymagań mechanizmów indeksujących? Jakich błędów mam unikać?
  • Co jest szczególnie istotne dla wyszukiwarek?
  • Czym jest płatna reklama w internecie?
  • Jak efektywnie korzystać z systemów typu Google AdWords?
  • Jak w 3 minuty umieścić reklamę w internetowym wydaniu Rzeczpospolitej?

Kupno książki

Recenzje

Puls Biznesu
Puls Biznesu wyd. 2347, s. 20, AS
Coraz większa popularność handlu elektronicznego i rozwój firm korzystających z sieci sprawiły, że internet pełni funkcję cennego i taniego narzędzia marketingowego. Trzeba więc firmową stronę WWW dobrze przygotować i wypromować. Jak się do tego zabrać? Wyjaśnia to książka Tomasza Frontczaka „Marketing internetowy w wyszukiwarkach” (Wydawnictwo Helion). Autor opisuje fakty i mity związane z pozycjonowaniem witryn WWW i korzystaniem z płatnych form promocji. Książka wyjaśnia ponadto, jak planować kampanię reklamową, dobierać słowa kluczowe. Nie pomija również tego, jak działają wyszukiwarki i w jaki sposób klasyfikują treści, a także na czym polega modyfikowanie kodu źródłowego stron WWW, tak aby mechanizm indeksujący jej nie przeoczył.

Magazyn Brief - logo
Brief nr 83/8, Marek Tytus Gorczyński
Tomasz Frontczak zajmuje się marketingiem internetowym w praktyce od 2001 roku. Jego książka „Marketing internetowy w wyszukiwarkach” ma za zadanie w klarowny sposób przedstawić zasady panujące w internetowych wyszukiwarkach. Dzięki temu poznamy fakty i mity związane z korzystaniem z płatnych form promocji i pozycjonowaniem witryn WWW. Wbrew pozorom nie jest to książka tylko dla webmasterów i przedstawicieli małych firm, którzy chcą zbudować i wypromować własny serwis. Informacje są tutaj tak podane aby także marketingowcy dużych marek zdobyli wiedzę niezbędną w rozmowach z przedstawicielami agencji interaktywnych. Dzięki temu stanie się jasne czego wymagać od firm, którym zleciliśmy usługę promocji.
Zobacz skan recenzji

Enter - logo
Enter 09/2006, CC
(…) W nieprzebranych zasobach sieci wypromowanie firmowej strony WWW czy nawet własnego bloga, może okazać się jednak zadaniem niezwykle trudnym. Bez względu na to, czy chcemy, aby do naszego miejsca w Internecie trafiła jak najwięcej klientów, czy po prostu czytelników i potencjalnych znajomych, książka Tomasza Frontczaka jest propozycją obowiązkową. Autor pisze zarówno o płatnych narzędziach promocji w Internecie (m.in. Google AdWords i polskich tzw. Boksach w portalach), jak i o tym, jak skonstruować witrynę, aby była naturalnie (bezpłatnie) wysoko pozycjonowana w wyszukiwarkach. Autor rozwiewa mity narosłe wokół pozycjonowania witryn oraz korzystania z płatnych form promocji. W przystępny sposób wyjaśnia też, jak działają wyszukiwarki, oraz jakimi zasadami kieruje się użytkownik szukający informacji w Internecie.

Wiedza zawarta w książce może być z powodzeniem wykorzystana zarówno przez kogoś, kto dopiero planuje założenie własnej witryny, jak i przez sieciowych wyjadaczy. Znajdziemy tu porady dotyczące kodowania stron WWW, doboru treści (m.in. słów kluczowych) oraz zarządzania linkami tak, aby żadna wyszukiwarka nie przeoczyła naszej witryny.

Z lektury „Marketingu internetowego w wyszukiwarkach” dowiemy się, na co zwrócić uwagę przy planowaniu kampanii reklamowej w Internecie oraz jak sprawdzić jej efekty. Książka jest zatem także doskonałym poradnikiem dla agencji reklamowych, organizujących kampanie promocyjne w sieci, oraz firm przeznaczających spore budżety na reklamę w Internecie.

Magazyn CMO - logo
CMO – Magazyn Dyrektorów Marketingu, 3/2006, Gabriela Żółtaniecka

(…) Co więcej, jest rzetelnie skonstruowanym podręcznikiem dla ludzi, którzy używają Internetu do życia codziennego w marketingu i wiedzą, że już pora położyć nacisk na obecność produktu w Internecie, jednak nie są specjalistami od marketingu internetowego. Prowadzenie działań marketingowych w sieci jest dzisiaj taką samą oczywistością jak niegdyś drukowanie ulotek. Nagromadzenie możliwości działań reklamowych w Internecie jest dziś równie duże, jak w świecie offline. Dlatego jest to cenny przewodnik po jednej z najbardziej efektywnych metod istnienia online, jaką bez wątpienia jest SEM – Search Engine Marketing.

Czytelnik jest spokojnie prowadzony od skrótów przez definicje, mity i instrukcje „jak to się robi”, tłumaczenie dlaczego, którędy i za ile. Autor wyjaśnia, jak działają wyszukiwarki, jaka jest najbardziej efektywna metoda likowania, aby zaprowadzić naszą stronę do wyszukiwarek, uczy, czym jest kod źródłowy stron www i jak go modyfikować, aby mechanizm indeksujący ich nie przeoczył. Co więcej, rozwiązuje dylematy ostatnich lat, typu „pisać czy nie pisać strony we flashu?”. Dowiedzieć się można, co to są słowa kluczowe i co robią dla naszej strony, skąd wiadomo, które słowa są dobre, a które nie. Zawiera nawet rozdział, o co pytać w zapytaniu ofertowym firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach i jak z nimi rozmawiać. Słowem: oszczędza mnóstwo czasu, który w przeciwnym razie zostałby przeznaczony na dyskusje ze wszystkimi, którym się wydaje, że wiedzą lepiej, lub chcą, żebyśmy tak myśleli.

Książka budzi moje uznanie i zajmuje poczesne miejsce na stercie głównej mojego biurka, co oznacza, że zaglądam do niej częściej niż do innych, leżących bliżej podłogi, bo w pracy szefa marketingu daje mi inspiracje, pomysły i władzę nad medium, które urosło ponad wszelkie oczekiwania, a w czasach mojej podstawowej edukacji marketingowej po prostu nie istniało. Pozwala mi też dyskutować z ludźmi zawodowo zajmującymi się komputerami i siecią, bronić poglądów i artykułować moje oczekiwania wobec prowadzonych w Internecie działań. Nie robię tego sama, ale potrafię ocenić pomysły przynoszone na moje biurko. A jak czegoś nie rozumiem, choć nie jestem blondynką, nie muszę pytać, mam przecież książkę.

„Marketing internetowy w wyszukiwarkach” jest napisany dobrze, systematycznie i rzetelnie, a przy tym nie obraża tych, którzy nie wiedzą (…).
Zobacz skan recenzji

Chip - logo
Chip, O5/2006, Małgorzata Kuśmirek
(…) to najbardziej aktualna pozycja poświęcona tematyce promocja w wyszukiwarkach stron WWW, uwzględniająca potrzeby polskiego odbiorcy. Autor omawia etapy działań marketingowych, zaczynając od podstawowych pojęć, przez planowanie strategii, praktyczne aspekty pozycjonowania stron, korzystanie z reklamy sponsorowanej, aż po ocenę efektywności przeprowadzanych działań.
Zobacz skan recenzji

Media & Marketing - logo
Media&Marketing, Marcin Grządka, nr 16/2006
(…) to już trzeba ocenić samemu — w każdym razie ja Państwu tę książkę polecam. Przez większość dość skomplikowanych obszarów autor przeprowadza wręcz za rączkę.
Z tą książką w dłoni można spokojnie zasiąść do komputera i odpalić swoją pierwszą małą testową kampanię w wyszukiwarce, przynajmniej jeżeli reprezentuje się małą firmę. A przedstawicielom dużych działów marketingu na pewno rozjaśni się w głowie, tak że lepiej będą wiedzieć, czego po tej formie reklamy mogą się spodziewać.
Zobacz skan recenzji

Magazyn Internet - logo
Magazyn Internet, KK, nr 06/2006
Prezentowana publikacja dostarcza czytelnikom cenną wiedzę na temat promowania serwisów internetowych w oparciu o wyszukiwarki. Ułatwia planowanie działań marketingowych, wspomaga użytkowników w procesie oceny skuteczności kampanii reklamowych, a ponadto pozwala zapoznać się z technikami dostosowywania witryn do wymagań mechanizmów indeksujących. Zgromadzone w książce informacje znajdują zastosowanie zarówno w odniesieniu do osób zainteresowanych samodzielnym promowaniem stron WWW, jak i w przypadku użytkowników korzystających z usług zewnętrznych firm. Pozwalają bowiem zrozumieć istotę zagadnienia oraz dostrzec korzyści płynące z efektywnego wykorzystania internetu w roli narzędzia marketingowego. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, iż publikacja jako dzieło rodzimego autora jest bardzo dobrze dostosowana do realiów polskiego rynku.
Zobacz skan recenzji

NetWorld - logo
NetWorld, Piotr Kociatkiewicz; 06/2006
W polityce marketingowej coraz większą rolę odgrywa marketing internetowy. Wykorzystuje on oferowane usługi i własności wyszukiwarek internetowych. Książka ujmuje kompleksowo zagadnienie marketingu internetowego, radzi jak przeprowadzić pełną kampanię marketingową, na którą składa się odpowiednio zdefiniowany, uwzględniający cele kampanii, plan marketingowy. Analizuje działanie wyszukiwarek i wyjaśnia jak w nich umieścić reklamy. Podaje praktyczne wskazówki dotyczące pozycjonowania, tłumaczy zagadnienia związane z Google AdWords. Rozpatruje opłacalność płatnych reklam w wyszukiwarkach. Nie pomija problematyki reklam we własnych serwisach internetowych. W końcu odpowiada na pytanie jak zmierzyć sukces akcji.

Książkę polecam tym, którzy wahają się, czy powierzyć kampanię marketingową wyspecjalizowanej firmie, czy rozwiązać ten problem samodzielnie równie profesjonalnie.

Opinie czytelników

Moim zdaniem książka sprawdza się doskonale jako kompendium wiedzy o wyszukiwaniu, wyszukiwarkach i ich potencjale marketingowym. O wartości książki stanowi duża ilość praktycznych informacji, przykładów, danych liczbowych, które pozwolą osobom zaczynającym dopiero swoją przygodę z działaniami marketingowymi tego typu poczuć się pewniej i swobodniej. Zaletą jest także szerokie spojrzenie na temat, obejmujące – w przypadku reklam w wyszukiwarkach – planowanie oraz opis narzędzi do oceny efektów, jak i również zagadnienia pozycjonowanie oraz użyteczności stron internetowych.
Maciej Ziemczonek, Militaria.pl

Gorąco polecam osobom, których interesuje marketing internetowy oraz firmom, które duży nacisk kładą na promocje w Internecie (nie tylko wyszukiwarki). Zajmuję się reklamą internetową, książka ta jest podstawową lekturą u moich pracowników. Internet to medium które ewoluuje, książka ta jest najaktualniejszą obecnie pozycją na rynku.
Adrian Kłos, www.adicom.com.pl

Jestem bardzo zadowolony z tej pozycji. Tomasz Frontczak w bardzo jasny i przejrzysty sposób tłumaczy zagadnienia związane z tematyką książki. Choć większość poruszanych zagadnień nie była mi obca, cieszę się, że mogłem ugruntować swoją wiedzę. Dobrze mieć ją pod ręką. Pracując nad moim nowym serwisem Czewka.pl zamierzam wprowadzić kilka ciekawych rozwiązań podsuniętych przez Pana Tomasza. Polecam tę pozycję!
Jakub Kurek

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony zawartością merytoryczną książki „Marketing internetowy w wyszukiwarkach”. Dużo konkretów oraz sporo ilustracji dobrze dobranych do treści. Autor podchodzi do tematu szeroko, pisząc o marketingu internetowym jako o sumie klikunastu czynników wpływającyh na promocje witryny. Myślę iż, jest to obowiązkowa pozycja dla ludzi z branży IT oraz dla osób poważnie myślących o promocji w internecie.
Cezary Lech

Jeżeli chodzi o marketing w wyszukiwarkach, to zawsze „wiedziałem, że gdzieś dzwoni, ale nie wiedziałem w którym kościele”. Miałem pewną wiedzę z zakresu marketingu internetowego ale była ona dość chaotyczna.
Dzięki tej pozycji uporządkowałem swoją wiedzę.
Czuję jednak pewien niedosyt. Na pewno wiele z informacji tam zawartych winno być rozwinięte. Cieszę się, że ktoś pozbierał w całość wiedzę w zakresie marketingu internetowego (nie ograniczając się tylko do samych wyszukiwarek — szeroko rozumiana reklama w internecie).
Tak trzymać!
Radosław Owczarek, www.sol-klodawa.com.pl

Świetna pozycja i szczerze mówiąc pierwsza w Polsce tak rzetelnie przedstawiająca marketing internetowy w wyszukiwarkach. eMarketingowcom nie powinno się jej nawet polecać — nie poleca się lektury absolutnie obowiązkowej, natomiast sądzę, że powinni po nią sięgnąć również studenci (nie tylko kierunków informatycznych a ogólnie kierunków marketing i zarządzanie), którzy są świadomi w jakim kierunku rozwinie się marketing i reklama w internecie w nauce i praktyce.
No i chyba każdy kto jest zainteresowany jak to te wyszukiwarki działają, czemu są lepsze i gorsze i czemu ta a nie inna strona pojawia się jako pierwsza na liście wyników (pozycjonowanie).
Duży plus książki to przejrzysty układ – wyważone proporcje tekstu i ilustracji -oraz bardzo dobry język (to opinie mojej koleżanki – zatwardziałej humanistki),dzięki którym fajnie się ją czyta.
Polecam wszystkim, których interesuje reklama w wyszukiwarkach i marketing internetowy!
P.Chmieliński, Zakład Polityki Społecznej IERiGŻ w W-wie

Zobacz przeznaczoną do czasopism reklamę książki „Marketing internetowy w wyszukiwarkach”

Kupno książki

Spis treści:

Część I 
Co musisz wiedzieć, nawet jeśli nie będziesz tego robił? (31)

Rozdział 1. Formy reklamy w wyszukiwarkach (33)

Rozdział 2. Szybki start — jestem leniwy i chcę umieścić reklamę w ciągu 10 minut (51)

Rozdział 3. Wyszukiwarki a użytkownik (59)

Rozdział 4. Zlecić na zewnątrz, czyli outsourcing procesu promocji w wyszukiwarkach (75)

Rozdział 5. Nie tylko wyszukiwarki (81)

Część II

Dobry plan to połowa sukcesu (95)

Rozdział 6. Zanim zaczniesz, określ cele (97)

Rozdział 7. Badanie słów kluczowych — keyword research (107)

Rozdział 8. Zaawansowana ocena konkurencyjności słów kluczowych (137)

Część III
Dla praktyków — reklama w płatnych wynikach (147)

Rozdział 9. Dlaczego reklama płatna w wyszukiwarkach stała się tak popularna? (149)

Rozdział 10. Google AdWords — podstawy (165)

Rozdział 11. Google AdWords — zaawansowane techniki (185)

Rozdział 12. Polskie systemy reklamy płatnej w wyszukiwarkach (197)

Część IV
Dla praktyków — pozycjonowanie stron (215)

Rozdział 13. Pozycjonowanie, czyli linki i budowanie treści (217)

Rozdział 14. Tworzenie stron przyjaznych wyszukiwarkom (237)

Rozdział 15. Koniec spaghetti — oddzielenie struktury od prezentacji (251)

Rozdział 16. Zwiększaj popularność poprzez zwiększanie ilości linków (259)

Część V
Raporty i liczby — mierzenie efektywności, weryfikacja i rozliczenia (279)

Rozdział 17. Jak zmierzyć sukces? (281)

Rozdział 18. Praktyka: współczynnik konwersji w Google AdWords
i podstawy Google Analytics (295)

Rozdział 19. Raporty i matryca rozliczeniowa SEO (307)

Rozdział 20. Zamiast zakończenia — marketing przez wyszukanie (315)

O autorze:

Tomasz Frontczak Autor bestsellera Marketing internetowy w wyszukiwarkach, pierwszej na polskim rynku pozycji omawiającej kompleksowo zagadnienia promocji w wyszukiwarkach. Współwłaściciel firmy doradczej MaxROY.com sp. z o.o.. Współpracuje naukowo z Instytutem Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej w grupie zajmującej się badaniami nad koncepcją zwinnego przedsiębiorstwa (ang. agile enterprise) i teorią okazji. Interesuje się wpływem mechanizmów marketingu internetowego na zwinność przedsiębiorstwa. Współredaguje blog SprawnyMarketing.pl. Doświadczenia trenerskie zdobywał m.in. prowadząc szkolenia z zakresu ebiznesu w największym projekcie szkoleniowym o tej tematyce finansowanym przez Unię Europejską. Wykłada na Politechnice Poznańskiej i w Szkole Głównej Handlowej. Od 2006 roku posiada certyfikat Google Advertising Professional.